4 grudnia 2011

Jutro premiera (1962)


Jako ogromna fanka Kaliny Jędrusik za obowiązkowe przyjęłam sobie obejrzenie wszystkich filmów z jej udziałem, których do tej pory nie widziałam. Kilka dni temu z listy " do obejrzenia" został skreślony film " Jutro premiera". Niestety muszę przyznać, że nie do końca mogę być obiektywna w ocenie tego filmu, ponieważ zawsze jestem oczarowana wdziękiem i talentem Pani Jędrusik.
Na pewno nie jest to kolejna komedia typu " Lekarstwo na miłość". Film jest swoistą komedią satyryczną przedstawiającą, wady, kaprysy i zwyczaje ludzi związanych ze sceną teatralną. Cała historia jest przedstawiana z punktu widzenia młodego dramaturga, który marzy o wystawieniu własnej sztuki. W zespole teatralnym pojawiają się romanse, zazdrość, kłopoty z ciągle zmieniającą się obsadą, a wszystko to na parę dni przed premierą sztuki "Trzeci dzwon". Zakończenie filmu na początku było dla mnie zaskakujące i niezrozumiałe (być może źle nakręcona scena), ale po zagłębieniu się w treści filmu wszystko stało się jasne.
Grają tam także takie wspaniałości jak Barbara Krafftówna ( humorystyczna postać, co zawsze jej doskonale wychodzi) oraz Gustaw Holoubek. Nie mogę nie wspomnieć o scenie, gdzie Kalina Jędrusik śpiewa piosenkę " I wciąż się na coś czeka" - jeden z lepszych momentów  (jeśli chcecie posłuchać piosenki wrzucam ją tutaj ).
Myślę, że jest to dobry, niezbyt nachalny film na jesienne ( i nie tylko) wieczory. Chwilami odbierałam go w zupełnie dziwny sposób, ponieważ moja siostra gra w teatrze amatorskim i znam historie i sytuacje jakie się mogą w takim miejscu wydarzyć. Przez to film zdawał mi się jeszcze bardziej zabawny. Na pewno nie zajmie on pierwszego miejsca na liście moich ulubionych filmów, ale myślę, że warto go zobaczyć.


Gustaw Holoubek - autor "Trzeciego dzwonka"

Barbara Krafftówna i Irena Malkiewicz

Gustaw Holoubek, Edward Dziewoński

Irena Malkiewicz, Kalina Jędrusik

Tadeusz Janczar, Kalina Jędrusik



Źródło: filmpolski.pl




1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawy blog, z chęcią będę zaglądać. Cieszę się, że powstał blog poruszający tematykę vintage o szerokim zakresie. Pozdrawiam - Kamila

    OdpowiedzUsuń